Followers

Friday, May 21, 2010

ARGHHHHHHH

YA ALLLAHHHHH...ADIKKKKKKK!!!



teriak lagi aku mlm td..al-kisahnya...adik kipi jatuh tangga!! btul2 cam dlm movie...masa tuh aku tgh bersiap dlm bilik mak aku..manakala kam plak tgh bersiap dlm bilik kami...kami sekeluarga nak keluar mlm td tuk beli brg2 yg dah abih....budak2, ade diruang tamu, sedang nonton tv

sedang kami bersiap dlm blk masing2, tiba2, aku dengar cam bunyi GEDEBUK...pastu diikuti dgn bunyi ERKK..ERK...

aku pun keluar lar dr bilik..aku tgk pagar tangga telah terbukak...tp aku cume nmpk abg kalip tgh bergayut kt pagar tangga tuh manakala adik kipi tidak kelihatan...

aku pun maju kedepan dan aku lihat, adik kipi telah terbaring di atas anak tangga...aku pun ape lg, aku jd STIFF lalu jerit nama KAM minta dia amik adik kipi...adik kipi cuba bgn, then dia tergolek2 ke bwh..nasib agak baik, kam berjaya menahan dr adik kipi terus golek jatuh ke bwh menggunakan kaki dia spt menahan bola....waktu tuh adik kipi sudah tergolek smp ke anak tangga ke 5 dr atas...abg kalip msh bergayut pada pagar..

terus aku dukung abg kalip, adik kipi plak berterusan menanggis...kam cube tenangkan adik kipi...tp adik kipi spt mahukan aku...lalu aku mengambil dr kam....adik kipi terus berenti nangis...aku bwk dia ke blk air..tuk bshkan muka smbl selawat bg pulihkan semangat dan memberi nya minum air....

then keadaan kembali normal...adik kipi boleh terus main spt biasa...

ya allahhhh....dalam sekelip mata sahaja..boleh berlaku mcm2...pasnih, mmg lar aku takkan tinggalkan anak2 aku tanpa pengawasan w/pun aku rasa umah itu sudah selamat dgn safety gate...ape2 boleh berlaku...



4 comments:

fazilzura said...

lea.... sian nye le adik kipi ..

mmg pun lea, budk2 xleh le kite leka, mmg kene tgk selalu ..
diorg ni dlm proses beso .. mcm2 hal diorg leh pk

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

alahai... lea, gi check doktor juga tau.. takut ada pape yg kita tak tau kan...

alyyani said...

yaAllah, kesian nye..

tu la lea, kadang alya selalu fikir, depan kita mcm2 jadi. tp kat taska elok je kan. kalau nak jadi tu sekelip mata je. 5 anak tangga lak tu ye.. diorg kena ada depan mata je la lepas ni ek

Diarihatiku1976 said...

waduhhh.. bahaya tu.. wajib beli tu.. utk keselamatan

Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...