Followers

Tuesday, December 1, 2009

Hari Raya Haji Yang Hambar


sronok bace blog kawan2 menceritakan kegembiraan mereka sekeluarga menyambut Hari Raya Haji @ Raya Aidiladha.

tetapi, mak sekeluarga tidak sgt menyambut nye. kerna omak, ayah den ado di mokah...menunaikan aji...waaaaaa....waaaaa...sedih...sojak lahir sampai lar bosar...bolum ponah berjauhan selamo cenggini...paling lamo pun ponah den berjauhan, adolar 2minggu...itu ajo yang paling lamo...

tapi walaupun begitu, mak adik beradik ade lar memasak rendang, ketupat dan kuah kacang yang ala2 aje...buat makan kami adik beradik...

mula lar mak beremosi memikirkan adakah begini rasanye andai kata mak ayah telah tiada di dunia??? sedihhhh wooooo....

lagi 2minggu omak ayah den akan blk ke msia...tak sabar rasenya nak peluk cium dorang....

3 comments:

nome said...

sayu je kak mie baca entry ko kali ni lea...sbb akak pun penah merasa suasana raya tanpa parents disisi 3 thn lepas...tp derang nak buat ibadat, jd kita kena redha...xpe...x lama lagi je parents lea nak balik mesia...so hepi2 kan diri k!

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

ish ish
aku ni lagi jauh dari family

huaaaaaaaaaaaaaaa
nangis jugak

alyyani said...

camtu la alya rasa masa mak ayah gi haji dulu. mmg sunyi betul. raya haji pun tak semangat sebab memikirkan diorg kat sana. mcm2 fikir. betul ckp lea, macam mane la bila diorg da takde. aaa sedih pulak. tak lama je lagi 2 minggu tu :)

Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...